A \'Próbálj meg lazítani\' típusú autó indító akkumulátor bemutatkozik
A 'Próbálj meg lazítani' típusú autó indító akkumulátor bemutatkozik
Az akkumulátorok e csoportját már egy fokkal fejlettebb, un. gondozásszegény típusok alkotják, melyek a közhiedelemmel ellentétben nem teljesen gondozásmentesek. (Lásd korábbi cikkünket "Karbantartás mentes autó indító akkumulátor?" címen.)
Ezekben az akkukban a "Rendszeresen ellenőrizz" típusnál tisztább anyagokból, kisebb antimontartalommal, kalciumötvözéssel kialakított lemezszerkezet pozitív lemezeit polietilén tasakokba helyezik, kiküszöbölve a közvetlen lemez és iszapzárlatot. A gázképződés is sokkal kisebb, vízveszteségük átlagos üzemi viszonyok között csak néhány év múlva okozhat működési zavart. Van gyártó, amely az aksin a betöltő nyílásokat el is zárja a felhasználó szeme elől, kidobásra ítélve akár a természetes melegedés okozta elektrolit veszteséget elszenvedő akkumulátort is. Mások varázsszemmel látják el az akku 1 celláját, mondván, ezzel ellenőrizni lehet az aksi működőképességét. A csalódások elkerülése érdekében szükséges megjegyezni, hogy a varázsszem csak 1 cella állapotát jelzi, a másik 5 közül akár több is lehet kapacitáshiányos vagy zárlatos, így a zöld fény nem feltétlen jelenti az akkumulátor indítóképességét.
Sokan helytelenül ezeket, és minden olyan akkumulátort zselés-nek neveznek, amelybe nem lehet folyadékot töltögetni. (Valódi zselés akkut jármű indítására nem használnak.)
Mivel e típus lemezszerkezete legtöbb esetben még öntött rácsokból áll, lényegesen nem növelhető a hidegindító képességük a tömegükhöz képest.
Akinek ilyen autó indító akkumulátora van, nagyobb kényelmet élvez, mint a régebbi típusú akkuknál. Ha azonban szeretné elkerülni a váratlan hibákat, és egy olan aksit szeretne, amely hidegben-melegben egyaránt biztonsággal indítja az autót, érdemes a legközelebbi esedékes akkumulátor cserénél a legkorszerűbb típusokból választani.