Tévhitek autó indító akkumulátorokról
Tévhitek autó indító akkumulátorokról
Tévhit #1: Nyilván rossz az akkum, nehezen forgatja a motort hidegebb reggeleken, pedig van töltés, ezt mutatja a műszerfalon lévő kialvó lámpa, ha a motor mégis beindul.
Sajnos a beépített töltésjelző csak azt mutatja, hogy a generátor forgórészén van-e gerjesztés. Azt azonban nem, hogy az állórészen képződik-e töltőáram és mekkora feszültség mellett. Ennek pontos érzékelésére vagy digitális multimétert vagy precíziós akkuőrt alkalmazhatunk. A multiméter használata menet közben körülményes. Az akkuőr és töltésellenőrző műszer viszont állandóan beépítve nem csak az akkumulátor állapotát, hanem a töltőrendszer üzem közbeni jellemzőit is biztonságosan mutatja -25oC és 85oC hőmérséklet tartományban pontosan. Ilyen kiegészítőket talál webshopunkban pl. a CTEK akkumulátorokhoz.
Tévhit #2: Ha az indítómotor csak lassan forog, akkor hibás vagy lemerült az akkumulátor.
A nyári melegben észrevehetetlen önindítóhiba a hideg beálltakor felerősödik, hiszen a nehezebben megforgatható motor mozgatásához lényegesen nagyobb indítóáram szükséges. Az önindító csapágyhibája, a bronzkefe hibája illetve az akkumulátort az indítóval összekötő vezetékek korróziója legalább olyan sűrűn felelős az indítási nehézségekért, mint maga az akkumulátor.
Tévhit #3: Ha akkumulátor csere után az motor könnyen indít, akkor az autó hibátlan
Ilyen csere után ne aludjunk addig nyugodtan, amíg nem tisztáztuk, mitől vált indítás-képtelenné az előző akkumulátor. Lehetséges, hogy a meghibásodott akku csak következménye az autó töltési vagy indítási hibájának. Szakszerű méréssel, szükség esetén javítással, lényegesen meghosszabbíthatjuk új akkumulátorunk élettartamát.
További kérdése van, esetleg belefutott már a "szakik" más jó tanácsába? Ossza meg velünk tapasztalatát Facebook oldalunkon!